A
Super Bowl
reklámszüneteiben bemutatott filmelőzetesek.
A 30 legjobb nyári szupermozi. (Blockbuster)
A film egy Londonban élő fiatalemberről szól, aki írónak képzelve magát a tömegből kiszúr valakit, majd követni kezdi. Saját magát azzal áltatja, hogy anyagot gyűjt készülő regényéhez, érdekes arcokat keres, pedig valójában a nagyvárosi magány ellen próbál küzdeni. A gondok akkor kezdődnek, amikor az egyik követett kiszúrja, hogy követik, majd ezt számonkéri tőle. Kiderül, hogy ő egy tolvaj, aki fokozatosan a befolyása alá vonja a fiút... Persze ez sem ilyen egyszerű... Innen még számtalan hajtűkanyart vesz a történet, mire eljut a remek befejezésig.
A Memento és az általa szerzett hírnév előtt két évvel Christopher Nolan elkészítette ezt a több fesztiváldíjat is megnyert alkotást. A Following egy könnyen fogyasztható, csavarokal telepakolt, minimális költségvetésű mozi, amellyel többek közt a rendező sajátos védjegyeit is kiépítette.
A film Ip Man (Yip Man, 叶问, 葉問, Yè Wèn, Je Ven) kung-fu mester életének fiatalabb éveit dolgozza fel. Ip Man két dologról nevezetes:
Elsőként tanította nyilvánosan a Wing Chun (wing tsun) kung-fu stílust, amit a legendák szerint egy nő fejlesztett ki, és főleg gyors, rövid kézmozdulatok, ütések vannak benne, valamint később Bruce Lee is híres tanítványai közé tartozott.
A mester életét húsz-harmincéves korától követhetjük nyomon, amikor feleségével és fiával Foshanban él (ami Kína dél-keleti részén található, Hongkonghoz viszonylag közel). A városkában van egy Dojo utca, ahol már sok más mester tart fent kung-fu iskolát üzletszerűen. Ip Man gazdag családból származik, jómódú, nagy házban él, néha egy-két kihívója akad, akiket persze, legyőz. Ezután a történet főleg 1930-40 között zajlik, a kínai-japán háború, illetve a japán megszállás idején.
A történet szerint Ip Man a kung-fut (és annak tanítását) a japán megszállók elleni harchoz használja fel. Ám a japánokat nem hajlandó tanítani, és ebből számtalan bonyodalom támad...
Volt gimnáziumi magyartanárnőm szerint a Shrek attól igazán vicces, hogy a tündérmesék tökéletes ellentéte, "anti-tündérmese". A Király! ezek alapján egy anti-fantasy.
A vitéz lusta, és idegesítő, a hercegnő sem éppen azokkal az erényekkel rendelkezik, mint azt várnánk, mégis arra kényszerülnek, hogy olyan kalandokban vegyenek részt melyek végén, jellemformálódáson mennek keresztül, vagy nem. Az elrabolt hercegnőt mindenesetre valahogy ki kell szabadítani. Én már várom, hogy az Ananász expressz alkotói mivel rukkolnak most elő.
nem vágom hogy a Priestet miért úgy harangozzák be hogy "egy filmben kombinálni a Mátrix-ot, a Múmiá-t, a Tron-t és az Alkonyat-ot. "vagy most már minden vámpíros film etalonja az Alkonyat lesz ? -_-' szerintem akkor inkább Pengés .
A többi is megnézőses várósas :) kivéve a Rió meg a The Eagle